söndag 17 augusti 2008

"VÄLKOMMEN!" stod det på den fula griffeltavlan.

Jag har just blivit ensam i dals långed. Pappa och Maud åkte just. Jag är bakfull och mitt rum är jättekallt (även om elementet är på). Än så länge har det flyttat in två andra flickor i korridoren och jag har koll på vilka hyllor som är mina i köket.

Mitt rum är en disaster. Visst, det är fräscht men jag känner mig så malplacerad. Tanten på bengtsforsshus påstod att rummet skulle innehålla en säng och en byrå. Inte två garderober, skrivbord, fasta vägghyllor, fasta tavlor och gardiner. Och en skitful sänggavel och matchande skitful stol. När jag tittade på norrköpingtjejens rum hade hon fått det jättemysigt, och hon hade fått en mycket finare sänggavel! Min är stålgrå och maskulin. Jag är väldigt avundsjuk.

Dock är inte hoppet helt borta. Bara jag får bort de jävla gardinerna (också de skitfula och smaklösa). Sedan är jag lite nervös och fortfarande väldigt bakfull. Åh den jävla fula byrån. Skitbyrå.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha allt är skit skit skit